WISDOM

If being beautiful is pain, don't be one

Thursday, 18 June 2015

Mak

Tadi siang test baju raya, kakak aku nak tengok. Pastu mak tengok aku tengok anis.
"Puasa ni jangan makan melampau, nanti gemok baju raya tak muat"
Kebelakangan ini nak sering membandingkan aku dan anis. Mak kata masa aku tingkatan satu, aku tak se-berisi anis. Mak kata aku keding, tiup angin boleh terbang. Mak selalu cakap anis lagi beso dari kakak dia. Memanglah, kakak ngah dan long dia mana cukup bitamin. Mak selalu complain, anis makan cukup, sebab tu dia tak pernah sakit macam kau. Anis sihat.
Aku pun tak nafikan, anis memang makin tinggi pun. Seingat aku, masa aku tingkatan 1, tinggi aku baru 150.tp anis....... Dia dah 157.. Dan tingkatan 1, saiz pinggang aku mungkin saiz 21, belit tali pinggang sampai dua kali tapi anis dah 26... Dah sama aku yang berumur 21..aku ni sebenarnya ragu2 mak ni kutuk anis gemuk ke kutuk aku sakit,ke kutuk aku tak reti gemuk? Confuse betul.
Tapi kebelakagan ni pun mak cakap,
"engko dah berisi kakngah, dulu pegang kaki kau macam penyapu"
Aku balas
"Bagi kakngah makan ubi dengan sambal je pasni, nanti dapatlah kaki penyapu balik. Jangan masak sedap2, jangan buat karipap lagi.jangan asyik hasut kakngah buat kek, jangan asyik buat kuih tradisional"
Tapi.aku cakap dalam hati je. Gila kepeee???? Takkan nak cakap mcm tuuuuu, betul2 mak bagi ubi nanti canne.nanti setiap hari kentut berkepul kepul angin ibarat asap vape. I never reject kuih mak aku buat T-T . 5 tahun makan mengais di negeri orang....dah habis belajar ni nak ngais masakan mak pulak. I want my mak punya karipap.
Huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu Huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu Huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu Huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu Huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu

No comments:

Post a Comment