WISDOM

If being beautiful is pain, don't be one

Wednesday, 14 September 2011

Sejarah

Assalamualaikum


orang dah mula memperkatakan sejarah Malaysia dalam buku sejarah semuanya fake-ta. Jadi yang mana harus kita percaya? fake atau ta?
kata orang kekuatan lelaki terletak di atas tiga ta.

  • harta
  • wanita
  • takhta
walaupun dalam hati aku semacam tak percaya,kerana pada aku harta dan takhta ditakluk dalam konsep yang sama. Jadi apa kaitannya semua kekuatan lelaki yang 'ta' itu dengan sejarah? 
YA
jawapannya sungguh tepat.. sungguh tak ada kena mengena.

semua orang menimbulkan spekulasi antara 31 Ogos dan 16 September. Kasihan Malaysia. Kalau aku jadi perdana menteri, kedua-dua tarikh ni aku isytiharkan sebagai cuti Malaysia. buat apa pening kepala godek sana sini mencari fakta lagi. Sungguh letih jadi perdana menteri . kerana itu aku tak pernah terfikir untuk menjadi perdana menteri.hm

sebenarnya aku nak cerita perihal sejarah aku yang gagal ni. Hm , aku salahkan kerajaan kerana sibuk nak ubah-ubah sejarah dalam buku teks sehingga menganggu minda aku sebagai pelajar. 
aku terlalu banyak berfikir tentang sejarah yang akan diubah tak lama lagi. Peluang diberi sehingga hujung tahun ini.
Walaupun ianya tidak akan menganggu apa-apa kertas peperiksaan SPM aku,sebenarnya jauh di sudut hati aku amat berharap agar sejarah punya kertas dibatalkan sampai bila-bila. haruslah.
sebagai superwoman yang busy selamatkan dunia,aku mungkin boleh bagi alasan kepada cikgu aku dengan berkata
"cikgu,saya busy selamatkan orang dan selamatkan diri saya cikgu. tak sempat baca buku. maaf cikgu"

1 comment: